Organisationen Sveriges Servicestationer (OSS) delar varje år ut priset ”Årets station” och i år har priset tilldelats OKQ8 i Ljusdal med följande motivering:

”Stefan Strandell, som driver OKQ8 Ljusdal, utmärker sig både lokalt och nationellt. Stefan med personal visar genom sitt strategiska arbete hur en modern servicestation ska drivas. Kunden sätts i fokus och service levereras med ett leende. Stefan har också på sin lokala marknad investerat och utvecklat sin verksamhet i både smått och stort – såväl i sin fastighet som i koncept. Genom att kombinera styrkan i kedjans centrala koncept med lokalt entreprenörskap, samt format ett välfungerande arbetsteam, har Stefan skapat en framgångsrik och uthållig verksamhet.”

 – Det är glädjande att få dela ut priset ”Årets station” till Stefan Strandell som är en duktig entreprenör och god representant för branschen, säger Robert Dimmlich, VD för Organisationen Sveriges Servicestationer.

Prisutdelningsceremoni kommer att ske på stationen fredagen den 25 november, klockan 12.00;

Norra Järnvägsgatan 60, 827 35 Ljusdal

Tfn: 0651-126 03

I ceremonin deltar representanter från Organisationen Sveriges Servicestationer, OKQ8 samt Ljusdals kommunalråd Marit Holmstrand (s). Media är välkomna från klockan 11.30 och möjlighet till intervjuer följer direkt efter prisceremonin som beräknas vara klar senast 12.30.

I samband med prisutdelningen kommer vinnaren att hålla kampanjer och vinnaren får rätten att använda Organisationen Sveriges Servicestationers varumärke ”Årets station“ fram tills nästkommande års prisutdelning.

Om Årets station
Priset inrättades 2006 med syfte att uppmärksamma duktiga entreprenörer inom vår bransch. Utmärkelsen vilar på tre pelare; nämligen att utse en värdig station som vinnare och lämna erkännande, att för branschen lyfta ett gott föredöme och visa hur affären kan utvecklas samt att uppmärksamma allmänheten hur en modern station drivs för att ge utmärkt service till bil och bilist.